Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master's thesis contains complex design of active flow control system installed on Škoda Roomster passenger car following previous research done by BUT and TUB on Volkswagen UP! passenger car. There are three main parts of the design found in this thesis - spoiler design, hinge design and blowing system design. In each of these parts the design is described in detail and necessary drawings are then found in thesis appendices. For purposes of blowing system design part system testing was performed. The test results are found in that part. The thesis also contains complex description of system assembly and installation on car.
Systémy brzdění letadel
Bulko, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Záverečná bakalárska práca sa zaoberá problematikou brzdenia letúnov. Popisuje jednotlivé systémy brzdenia a na schémach vysvetľuje ich funkciu a použitie. Ďalej uvádza hlavné výhody a nevýhody týchto systémov s ich následným ich porovnaním. Súčasťou práce je prehľad brzdiacich systémov, ktoré používajú dopravné letúny s prepravnou kapacitou nad sto pasažierov. Ďalej je analyzovaný vývoj veľkosti brzdnej sily týchto letúnov.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Konstrukční prvky a části křídla dopravního letounu a jejich provedení
Malcová, Alica ; Vaněk, František (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Křídla jsou složitou konstrukcí letadel a musí splňovat různé požadavky, jako jsou aerodynamické, pevnostní či technologické. Při navrhování křídel se bere velký ohled na danou strukturu a použité materiály. Tato bakalářská práce se zaměřuje na konstrukci křídel velkých dopravních letadel a její provedení. Jednotlivé části konstrukce jsou systematicky seřazeny a vysvětleny. Práce se člení do určitých úseků začínajících všeobecnými poža- davky na křídlo, následně volbou použitých materiálů, vnitřní strukturou, jednotlivými prvky křídla a konstrukčními uzly křídla. Na konci práce poukazuji na rozdíly a shody v konstrukci a použitých materiálech u kovového a kompozitového křídla. Pro lepší pochopení dané problematiky je práce doplněna o obrázky a schémata. Přílohou práce je prezentace určena pro výukové účely.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master's thesis contains complex design of active flow control system installed on Škoda Roomster passenger car following previous research done by BUT and TUB on Volkswagen UP! passenger car. There are three main parts of the design found in this thesis - spoiler design, hinge design and blowing system design. In each of these parts the design is described in detail and necessary drawings are then found in thesis appendices. For purposes of blowing system design part system testing was performed. The test results are found in that part. The thesis also contains complex description of system assembly and installation on car.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Systémy brzdění letadel
Bulko, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Záverečná bakalárska práca sa zaoberá problematikou brzdenia letúnov. Popisuje jednotlivé systémy brzdenia a na schémach vysvetľuje ich funkciu a použitie. Ďalej uvádza hlavné výhody a nevýhody týchto systémov s ich následným ich porovnaním. Súčasťou práce je prehľad brzdiacich systémov, ktoré používajú dopravné letúny s prepravnou kapacitou nad sto pasažierov. Ďalej je analyzovaný vývoj veľkosti brzdnej sily týchto letúnov.
Experimentální vyšetřování proudění na leteckých profilech s prostředky pro zvýšení vztlaku a odporu
Součková, N. ; Popelka, Lukáš ; Matějka, M.
V rámci příspěvku byly prezentovány výsledky vizualizace proudění metodou PIV na leteckých profilech s brzdícími a vztlakovými klapkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.